söndag, februari 26, 2006
Till Paris, till Paris...
Överfört från gamla bloggen.
Skrivet: 19 februari 2006


Imorgon bär det iväg! Det ska bli så spännande; hoppas bara att fötterna håller. Mannen har en förmåga att valla runt med mig i sprinter-tempo när vi är ute och reser och eftersom han i månader har studerat reseguider och kartor så hittar han nog redan utan problem i hela Paris. Vi har lite olika syn på vad som är viktigt att hinna med; jag vill hinna springa runt i butiker och åtminstone titta i skyltfönstren till de stora modehusen. Visst vill jag se Eiffeltornet, Triumfbågen, Sacre-Coeur och Louvren, men man måste ju prioritera! Förhoppningsvis lyckas vi kompromissa så att vi båda hinner med det vi vill - det brukar gå rätt så bra.

Har packat, duschat och tvättat håret så jag känner mig ganska redo. Ett litet problem har jag dock: skor. Med tanke på de väntade promenaderna borde jag ta med några par som jag kan byta mellan, men jag vet faktiskt inte om jag har något bra reservpar - vägrar dessutom att gå i lågklackat eftersom jag då känner mig kort och okvinnlig (kan bero på min ringa längd, blott 156 över asfalten). Det har dessutom utlovats regn och mina älskade stövletter i mocka blir blöta bara luftfuktigheten stiger....får se hur jag gör.

Sitter framför datorn och försöker att ta igen några missade avsnitt av Våra bästa år men tittar bara med ett halvt öga. Väntar på att förhållandet mellan Chloe och Brady ska ta fart, men för tillfället får de inte så mycket plats. Har också tänkt hinna med att måla naglarna och dricka lite te innan det är dags att krypa till kojs - måste försöka att få lite sömn i natt eftersom vi åker redan vid 6-tiden.

Nu håller jag tummarna för att det utlovade regnet inte hittar till Frankrike och att Sverige kämpar vidare mot fler medaljer, trots att jag inte sitter framför TV:n och hejar.


Dagens glädjefnatt:
Sveriges herrar tog brons i skidstafetten - 18 år sedan sist.

Dagens missräkning:
Lag Peja Lindholm är nu helt ute ur den fortsatta OS-turneringen.
 
Nedtecknat 01:13 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: