fredag, maj 05, 2006
Äntligen fredag!
Ännu en vecka är till ända och det är dags för lite ledighet. På söndag ska jag visserligen jobba - dags för finslipning inför körens årliga show - men fram till dess finns faktiskt lite tid för att bara slappa.

Hände en kul grej igår: det kom upp en kille till jobbet och letade efter mig. Han hade gått vidare i Idol och ville ha hjälp med hur man ska andas och att komma upp på högre toner. Vi bokade in en tid, så det ska bli intressant att höra hur det låter och om jag lyckas hjälpa honom.

Inser att jag har ett udda jobb och när det inte är för stressigt är det verkligen kul och givande. Denna vecka har jag och en elev legat utsträckt på golvet för att hon skulle hitta sin djupandning - fast det var svårt för hon började nysa och tyckte att vi hade dammigt ;-)

Lite roliga uttalanden får man också, jag bjuder på dessa:
- Då kom jag på: just ja, jag spelar ju piano. (hur kan man glömma det?)
- Det viktigaste är väl ändå att vi har kul! (Ang. en tråkig publik förra veckan - så mitt i prick).
 
Nedtecknat 11:34 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: