torsdag, november 16, 2006
Instrumentvård
Ikväll ska vi ha första repet med Rockgruppen och sångarna inför Julkonserten. Ska bli jättespännande att se hur det går. Brukar alltid vara mer eller mindre kaos första träffen, men sedan ordnar sig allt till slut på något märkligt sätt. Skulle egentligen haft dubbellektion nu, men min elev verkar inte dyka upp så jag passar på att sitta här en stund istället.

Borde nog slutföra vad jag påbörjade tidigare idag istället, nämligen polering av gitarrren. Tog hit den för att be om hjälp att byta strängar - okej, jag vet att jag är kass men jag är faktiskt ingen gitarrist och det var ju helt annorlunda på den stålsträngade jämfört med min vanliga. Då fick jag veta att jag borde rengöra och polera den när jag ändå lossat strängarna. Dessutom borde jag olja in greppbrädan, men det får vänta tills nästa gång jag byter strängar för vi hade ingen olja på jobbet.

Hoppas ni har en bra kväll!

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 17:51 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: