måndag, december 04, 2006
Echinacea och Rosenrot
Hej och hå nu finns inte mycket krafter kvar i den här kroppen. Har sprungit runt på stan och jagat rekvisita halva dagen, byggt kulisser andra halvan och slutligen repeterat repliker och musiknummer med ungdomarna den tredje. För att orka med resten av terminen, som kommer att gå i ungefär samma tempo, har jag bestämt mig för att:
  1. Sova mer!
  2. Bli frisk.
  3. Äta 3 mål mat om dagen.

För att öka chanserna att lyckas med mina målsättningar har jag ikväll inhandlat:

  • Fullkornsvälling - inte hoppa över frukosten!
  • Torkad frukt - mellanmål är bra.
  • Echinacea - Förkylning, försvinn!
  • Rosenrot - Ska vara uppiggande. Någon som testat?

Etiketter: , , ,

 
Nedtecknat 22:02 Detta inlägg ¤


3 har kommenterat inlägget:


  • tisdag, december 05, 2006 11:32:00 em, Anonymous Anonym

    Rosenrot har jag testat. Kunde inte sova av pillren.
    Det påstås att det är bra för sexlivet. Okej, det var kanske därför jag inte kunde sova. :)

    /D

     
  • onsdag, december 06, 2006 1:25:00 fm, Blogger niffin

    Har haft rosenrot i 30 dagar (provförpackning) två gånger detta året & en viss pick-me-up-effekt har den allt. I varje fall runt dag 25 eller nåt sånt. När det var 5 tabletter kvar.. ;)

     
  • onsdag, december 06, 2006 6:47:00 fm, Blogger Aradil

    Darkangel: Låter intressant, minst sagt ;)

    Soul_bird: Hmm... det var ju lite i senaste laget. Men då kanske jag piggnar till lite under jul- och nyårshelgen och det är ju inte heller fel :)