lördag, november 18, 2006
Fredagens eskapader
Tänkte bjuda på en liten sammanfattning av gårdagen. Vid 11.00 träffade vi vår bankman för att diskutera huskalkylen vi fått från Myresjöhus. Det gick nästan oroväckande smidigt. Eftersom den var på ett par hundra tusen mer än vad vi hade gissat på när vi pratade med honom senast hade vi nog väntat oss att han skulle haja till lite åtminstone. Det gjorde han inte, tvärtom verkade det som om han nog hade väntat sig det och på något sätt lyckades han trolla bort topplånet också i sin lilla beräkning. Han trodde inte att det skulle bli några problem att få igenom vår låneansökan, men vi får klart besked på måndag.

Efter mötet på banken åt vi lunch och sedan var det dags för mannen att hjälpa till i sin brors skivbutik. Jag passade på att gå lite på stan och hittade en mysig kofta som var nersatt med 30% - man kan aldrig få för många koftor!

När mannen var klar med sitt jobb gick vi och åt middag och tog varsin öl. Sedan gick vi vidare till Biljardstället där vi spelade biljard (jag förlorade), flipper och drack några öl till innan vi tog bussen hem. Idag är jag lite sliten men jag hoppas att det blir bättre när jag fått lite mat i magen.

Nu har jag Josh Grobans nya platta i min ägo - mannen tog den till mig som lön för att han hjälpt till i butiken - shysst! Har inte hunnit lyssna igenom den ännu, så jag får återkomma och recensera när jag gjort det.

Får önska er en härlig lördag!

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 13:22 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget: