torsdag, februari 15, 2007
Filmtips
Förra helgen när jag skulle vara ensam hemma efterlyste jag filmtips för en 31-åring med förkärlek för romantiska komedier. Jag fick många bra tips och tänkte att jag skulle göra en liten sammanställning över dessa. Kan ju vara bra att ha en annan gång. Jag tar självklart väldigt gärna emot ännu fler tips. De som jag sett har jag betygsatt.


MissTaken tipsade om:
Dagboken
Helens små underverk - 3 popcorn
Notting Hill - 4 popcorn
Grabben i graven bredvid
Two Weeks Notice - 3 popcorn

Struntlillstrumpa tipsade om:
En förtrollad romans
Never Been Kissed - 4 popcorn

Soul_bird tipsade om:
Sense and Sensibility - 4 popcorn

Maria tipsade om:
A Walk To Remember

Mie* tipsade om:
Falling in love


Andra bloggar om: , ,

Etiketter:

 
Nedtecknat 10:04 Detta inlägg ¤


10 har kommenterat inlägget:


  • torsdag, februari 15, 2007 11:30:00 fm, Blogger Hannele på Hisingen

    Timmarna med Rita och Chocolate av Lasse Hallström är inte med, sedan har jag fler filmförslag för 50+

     
  • torsdag, februari 15, 2007 11:32:00 fm, Blogger Aradil

    Hannele: Chocolate är underbar! Timmarna med Rita tror jag inte att jag sett. Kom gärna med filmförslag för 50+ också, de filmerna funkar nog för oss 30+ också ;)

     
  • torsdag, februari 15, 2007 2:08:00 em, Blogger Hannele på Hisingen

    Det har ju poppat upp en del filmer med vuxna skådespelerskor;

    Kalenderflickorna med Helen Mirren och andra tanter blir man ju glad av.

    Greenfingers (Gröna fingrar) med Helen Mirren och Clive Owen är underbar, fick jättedålig kritik (tv-recensenten hade inte ens kollat slutet).

    Shall We Dance med Richard Gere och Susan Sarandon njuter man av.

    Something's Gotta Give (Galen i kärlek) med Diane Keaton och Jack Nicholson har fel slut för min smak..

     
  • torsdag, februari 15, 2007 4:17:00 em, Anonymous Anonym

    mer tips -
    rumor has it
    failure to launch
    ett monster till svärmor
    transamerica
    den enskilde medborgaren

     
  • torsdag, februari 15, 2007 8:28:00 em, Blogger Aradil

    Hannele & Anonymous: Vilken massa tips och det är bara Kalenderflickorna jag sett, så dessa måste jag kolla upp!
    *rusar till imdb*

     
  • fredag, februari 16, 2007 12:11:00 em, Anonymous Anonym

    säg till sen när du sett The Libertine ;P

     
  • fredag, februari 16, 2007 12:48:00 em, Blogger Aradil

    Missy: Oj, har visst glömt att recensera de sista två filmerna... Har sett The Libertine och det är ju klart att du ska se den! Lite mörk film, men välgjord och bra skådisar så det lär bli 4 popcorn.

     
  • fredag, februari 16, 2007 6:04:00 em, Anonymous Anonym

    ooooh okeeej tack så mycke då vet jag ;)

     
  • fredag, februari 16, 2007 9:08:00 em, Blogger Aradil

    Missy: Får se om det kommer någon recension. Nu åker jag ju iväg så det beror på hur mycket jag minns när jag kommer tillbaks :)

     
  • fredag, mars 16, 2007 1:35:00 em, Anonymous Anonym

    Hej,

    Finfina filmtips!

    Fler tips, recensioner och filmnyheter hittar ni på www.cineastfantasterna.
    Sidan uppdateras dagligen med nyheter och ca 4ggr per månad med nya recensioner!

    Hoppas ni tittar in då & då och lämnar tips, kommentarer och önskemål i gästboken!

    Må väl

    Il Duce, Cineastfantast