söndag, februari 11, 2007
Huset vid Tara Road
Marilyns (Andie MacDowell) son har nyligen omkommit i en MC-olycka och Rias (Olivia Williams) man har lämnat henne för en annan kvinna. Under en sommar byter de hus med varandra; den amerikanska Marilyn åker till Dublin och Ria åker till USA. De byter inte bara hus utan även vardag och upptäcker också nya sidor hos sig själva.

Filmen är baserad på en bok av Maeve Binchy, en bok som jag inte läst ska väl tilläggas. Har av kommentarerna förstått att boken ska vara väldigt bra och kanske borde jag ha läst den istället. Filmen når nämligen inte riktigt fram till mig, den berör inte så som jag tror att det är tänkt utan jag ser filmen och sedan är den glömd.

Betyget blir: 3 popcorn.






Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 09:38 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget: