söndag, april 29, 2007
Nej, grönt är inte skönt!
Alger

Har påbörjat projekt algutrotning och ligger som bäst på knä på balkongen med en skursvamp i högsta hugg. Okej, inte just nu. Jag pausar och passar på att koka mig lite kaffe.

Hur kan det bli sådana mängder alger under en ynka vinter? Det regnade ju i och för sig oavbrutet under en väldigt lång tid i år, kanske har det spelat in. Nåja, det är som det är och bara att ta itu med.

Hade ju egentligen tänkt hinna med att rensa upp landet och plantera i balkonglådorna också, men det verkar som om det får bli en annan dag.


Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 13:34 Detta inlägg ¤


5 har kommenterat inlägget:


  • söndag, april 29, 2007 3:41:00 em, Anonymous Anonym

    Varför växer sånt som man inte vill ska växa? Och varför kan det ibland vara så svårt att få sånt som man vill ska växa att gro?
    Detta är livets gåtor

     
  • söndag, april 29, 2007 4:36:00 em, Blogger Mie

    Usch ja, vad trist det är:-( Vår altan tappar färgen så vi måste byta ut en massa bitar... Trist för man vill ju använda den så fort solen tittar fram!

     
  • söndag, april 29, 2007 9:17:00 em, Blogger Aradil

    Christina W: Mycket bra frågor - det är verkligen skumt!
    (Och lite irriterande ;)

    Mie: Vad jobbigt! Nu vill man ju bara njuta av att solen tittar fram igen. Man är ju helt utsvulten!

     
  • måndag, april 30, 2007 9:15:00 fm, Anonymous Anonym

    Makens jobb, han fixade förrst skaft till skurborsten, nu använder han högtryck, ha en fin Valborg.

     
  • måndag, april 30, 2007 9:24:00 fm, Blogger Aradil

    Hannele: Vad skönt, här är det mitt... Högtryck låter bra. Jag har använt mig av små disksvampar för det var vad jag hittade här hemma.
    Ha en fin Valborg du med!