torsdag, maj 31, 2007
A Day in the Life
I mitt tycke är Beatles milstolpe, Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band, en av de bästa skivor som någonsin getts ut. Imorgon fyller den 40 jämnt. Jag firar genom att lyssna på låtarna på You Tube (mitt nya hem) och inser att jag lyssnar alldeles för lite på Beatles nu för tiden.

En period i mitt liv var jag som besatt av gruppen. Läste allt jag kom över och kunde nog de flesta låtarna utantill. Antagligen blev jag lite mätt då och det är nog därför som jag inte ägnar låtarna så mycket tid längre.

Min favoritlåt på Sgt Pepper-albumet är utan tvekan A Day In The Life:




Andra bloggar om: , , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 22:55 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget:


  • torsdag, maj 31, 2007 11:17:00 em, Anonymous Anonym

    Det måste jag hälsa pappa! Han är ett stort Beatles-fan och jag gillar dem också.

    Vilken fin blogg du har!

     
  • fredag, juni 01, 2007 2:33:00 fm, Blogger niffin

    Å, denna är ju mindblowing! Minns att jag blev rent hänryckt första gången jag verkligen hörde den. ♥

     
  • fredag, juni 01, 2007 7:48:00 fm, Anonymous Anonym

    jag har också haft en superstor Beatles-period - jag lyssnade enbart på Beatles. Jag älskar mest de första skivorna, drive my car har varit en favorit länge :) Men alla låtar är bra och jag inser nu att jag måste köpa några cd med Beatles. Har bara lp och band :)

     
  • fredag, juni 01, 2007 11:16:00 fm, Blogger Aradil

    Fröken Evans: Gör det! Det är lätt att man glömmer bort hur bra de är, men nu blev man påmind igen.

    Tack, kul att du gillar den :D

    Soul_bird: Visst är den! Tyvärr är slutet bortklippt. Minns att det, efter en liten paus då man om man lyssnade noga kunde höra fläktarna i studion, kom en jätteljus ton som knappt var hörbar för oss människor som avslutning på härligheten.

    Hedgehog-Sara: Jaså, en till som jag - vad kul :D Jag har Sgt Pepper på CD, men inte de andra. Det borde man verkligen se till att skaffa.