torsdag, maj 24, 2007
Spikrent?
Visste ni att jag börjat spela fiol?

Nåja, det är väl en sanning med modifikation. Vi hade Öppet Hus häromdagen och eftersom det var väldigt ont om besökare passade vi lärare på att prova varandras instrument istället. Jag blev stående med en fiol och fick lära mig spela Lascia ch'io pianga. Igår hittade jag en fiol som fiolläraren råkat ställa i mitt rum. Kunde ju inte hålla fingrarna borta och idag har jag faktiskt lite träningsvärk i stråkarmen.

Kanske man skulle låna hem en fiol över sommaren - eller varför inte en cello!


Andra bloggar om: , , , , , ,

Etiketter:

 
Nedtecknat 11:30 Detta inlägg ¤


13 har kommenterat inlägget:


  • torsdag, maj 24, 2007 11:46:00 fm, Anonymous Anonym

    Ta en cello. De har så vacker ton.

     
  • torsdag, maj 24, 2007 12:06:00 em, Blogger Aradil

    Risken finns: Det lutar nog åt det. Det är en dröm jag haft länge att kunna spela cello.

    Fast den tar mer plats än en fiol och vi bor rätt trångt än så länge. Hmm...

     
  • torsdag, maj 24, 2007 3:48:00 em, Blogger niffin

    Cello! ;)
    Vilken head-start du fick ändå: spela Lascia ch'io pianga!
    (Har du sett Farinellifilmen förresten? Fascinerande!)

     
  • torsdag, maj 24, 2007 6:16:00 em, Anonymous Anonym

    åh ja har alltid viljat kunna spela fiol de e så coolt å sen älskar ja ju the corrs

    /sparks

     
  • torsdag, maj 24, 2007 7:09:00 em, Anonymous Anonym

    Cello skulle jag gärna vilja spela. Vackert.

    Vad spelar du annars?

     
  • torsdag, maj 24, 2007 8:06:00 em, Blogger Aradil

    Soul_bird: Självklart :)
    Är faktiskt lite osäker på huruvida jag sett den eller inte. Har definitivt sett delar av den, men jag vet inte ifall jag sett hela. Dags att hyra (igen?) kanske.

    Sparks: Tänk om man kunde spela så där jättebra. Det är rätt häftigt.
    The Corrs är bra :)

    Struntlillstrumpa: Ja, det är något visst med cello :)

    Spelar piano i första hand men fuskar också på gitarr och bas. Fast det är sången som ligger mig närmast :)

     
  • fredag, maj 25, 2007 12:03:00 fm, Anonymous Anonym

    Komihåg midsommartävlingen

     
  • fredag, maj 25, 2007 8:52:00 fm, Anonymous Anonym

    Åh va spännande. Det är väl alltid kul med ett nytt instrument för en musiker kan jag tro. =) Tycker helt klar du ska låna hem en o spela lite över sommaren, det kommer ju ett par dagar iaf där det bara regnar o blåser då måste man ju ha nått kul o underhålla sig med ;)

     
  • fredag, maj 25, 2007 11:38:00 fm, Blogger Hannele på Hisingen

    Och jag spelade Spanien med sonens saxofon :)

     
  • fredag, maj 25, 2007 2:31:00 em, Blogger Mie

    Ha ha, underbart! Inte det lättaste instrumentet att ge sig på heller;-)
    Ha en fin fredag!

     
  • fredag, maj 25, 2007 10:01:00 em, Blogger Aradil

    Anonym: Hmm, vilken midsommartävling? Nu hänger jag inte riktigt med...

    Allie: Får väl se hur det blir, men det är inte omöjligt :)

    Hannele: Inte illa! Själv höll jag på att svimma när jag skulle testa tvärflöjt.

    Mie: Nej, det känns ju lite sent att börja nu ;)
    Tack detsamma!

     
  • lördag, maj 26, 2007 12:45:00 em, Anonymous Anonym

    Vad roligt att prova på lite andra instrument :) Lät det bra när du spelade fiol då? ;)

     
  • lördag, maj 26, 2007 1:05:00 em, Blogger Aradil

    Stookie: Jättekul! Man slipper från pressen att prestera något vilket är väldans skönt!
    Om det lät bra? Well, de lösa strängarna klingade i alla fall fint ;)