onsdag, maj 23, 2007
I min Media Player
Sara utmanar oss att dela med oss av den musik vi lyssnar på. Man ska gå igenom sin musikspelare, mobil, I-pod eller kanske som i mitt fall - Media Player. Sedan listar man de två första på varje bokstav. Tycker man att det poppar upp allt för pinsamma låtar så får man lägga till tre extra i slutet under "jag vill tillägga".

Okej, då kör jag:

A
Adagio - Sofia Källgren
Against All Odds - Mariah Carey feat. Westlife

B
Balladen om Herr Fredrik Åkare och den söta fröken Cecilia Lind - Cornelis Vreeswijk
Bel officier - ur Carmen

C
Caged Bird - Alicia Keys
Can I Keep Him - Marit Bergman

D
Dance With The Devil - Martin Stenmarck
Dansen går i engen - Kim Larsen

E
Englishman In New York - Sting
Every Breath You Take - Sting & The Police

F
Fairytale Of New York - The Pouges
Fallin' - Alicia Keys

G
Gabriellas sång - Helen Sjöholm
Gammel hankat - Kim Larsen

H
Happy Christmas - Boney M
Hardrock Hallelujah - Lordi

I
I Betlehem - Lennarts Bossanovasällskap
I Don't Sleep Well - Hello Saferide

J
Jag mår illa - Magnus Uggla
Jag är så glad var julenatt - Carola

K
Kaerligheden kalder - Sanne Salomonsen
Karma - Alicia Keys

L
Lake On Fire - Nirvana
L'amour est un oiseau rebelle - ur Carmen

M
Mad World - Gary Jules
Message In A Bottle - John Mayer

N
Nattehimmel - Anne Linnet
Never Known - Tanita Tikaram

O
O Come, All Ye Faithful - Andrea Bocelli
Om du var min - Nanne Grönvall

P
Papirsklip - Kim Larsen
Please Come Home For Christmas - The Eagles

R
Remember When It Rained - Josh Groban
Re-Sepp-Ten (Vi är röde, vi är hvide) - Dido & VM Holde

S
Saeson for kaerlighed - Kim Larsen
Santa Bring My Baby Back - Elvis Presley

T
Thank God It's Christmas - Queen
There Is A Light That Never Goes Out - The Smiths

U
Under stjärnan - Ainbusk

V
Vaegter, syng din sang - Kim Larsen
Vaere hos dig - Anne Linnet

W
Walking Away - Craig David
Walking On The Moon - Sting

X
Xeimonas einai - ?

Y
You Raise Me Up - Josh Groban
Your Song - Elton John

Z
Zi Ke Vasilevi - Spanoudakis

Siffror
800° - Ebba Grön

Jag vill tillägga
Behöver nog inte lägga till något. Däremot vill jag påpeka att jag inte lyssnar så mycket på Alicia Keys, dansk pop och julmusik som man kan tro när man läser min lista.

Då var det er tur - jag vill se era listor!


Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 09:07 Detta inlägg ¤


9 har kommenterat inlägget: