lördag, maj 19, 2007
När du får oväntat besök
Skulle ju softa i morgonrock hela dagen. Antagligen var det det svärpäronen kände på sig när de bestämde sig för att titta in oanmälda - något som de verkligen aldrig brukar göra. När det knackade på dörren blev det till att springa in på toaletten där jag slet till mig en klänning ur smutstvätten. Efter några drag med fingrarna genom håret fick jag anse mig presentabel.

Under besöket blev det dessutom en del pysslande med att plocka upp tvätt som låg slängd lite här och var i lägenheten. De kunde knappast hittat ett sämre tillfälle att titta förbi och se hur vi hade det...

Etiketter:

 
Nedtecknat 20:10 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget:


  • lördag, maj 19, 2007 9:41:00 em, Blogger Ivana

    Jag har tur som har lata svärföräldrar och föräldrar som nästan aldrig "orkar" komma. Så när de väl gör det brukar de meddela en månad i förväg haha

     
  • söndag, maj 20, 2007 12:45:00 fm, Anonymous Anonym

    Ha ha nämen isch vilken överraskning! Ibland är man glad att svärföräldrarna bor 60 mil bort *s*

     
  • söndag, maj 20, 2007 1:31:00 fm, Blogger niffin

    Å, jag bar bara tvungen att skratta åt titta förbi och se hur vi hade det... -det är ju så typiskt. *lol*

     
  • söndag, maj 20, 2007 10:24:00 fm, Blogger Aradil

    Ivana: Ja, ibland är det nog bäst så. Fast de här brukar heller aldrig bara titta förbi. Vet inte vad som tog åt dem igår...

    Dunder: Kan tänka mig det ;)

    Soul_bird: Verkligen typiskt! Nämnde jag att dammsugaren varit trasig i tre veckor (vi köpte en ny igår, men har inte hunnit inviga den)

     
  • söndag, maj 20, 2007 3:41:00 em, Anonymous Anonym

    Visst är det kul med besök och kul överraskning om de kommer oanmälda men har man bestämt sig för o ha en slappar dag i myskläder så vill man inte bli störd...haha...

     
  • söndag, maj 20, 2007 4:32:00 em, Blogger Aradil

    Allie: Hehe, precis min åsikt ;)