fredag, maj 11, 2007
En dag på stan
Härlig anteckningsbok

Det blev en härlig dag på stan idag. Visserligen var inte vädret det bästa, men jag klarade mig undan de värsta regnskurarna i alla fall. Lyckades komma med den planerade bussen (rätt ovanligt för min del, har en förmåga att strula till det i sista minuten) och det gav mig tid över att inleda med en latte. Inte ofta jag kommer ut och fikar så det var toppen!

Hos manikyristen var det trevligt. Blev ordentligt ompysslad och hon var precis lagom pratglad så det var bra. Däremot blev jag väl inte till hundra procent nöjd med lackningen, men det blev i alla fall bättre än om jag skulle ha gjort det själv. Formen lyckades hon i alla fall få till bra. Jag har ett par naglar som växer snett och som jag aldrig lyckas fila snyggt - nu ser de helt okej ut.

När lacket torkat någorlunda blev det en runda bland butikerna. Hittade en perfekt anteckningsbok. Har länge tänkt att jag skulle skaffa en som jag alltid kan ha med mig, men har letat efter den rätta. Med Audrey Hepburn som sällskap framöver kan ju inget gå fel!



Andra bloggar om: , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 19:32 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget: