söndag, februari 26, 2006
Melodifestival: del 2
Överfört från gamla bloggen.
Skrivet: 25 februari 2006

Suck, den här omgången skulle jag helst vilja slippa kommentera. Tycker att det var betydligt sämre klass än förra veckan, men jag ska ändå ge er mina högst personliga åsikter om respektive bidrag

1. Magnus Carlsson / Lev livet
Tror att låten skulle kommit mer till sin rätt om Glenmark framfört den själv. Tycker att Magnus röst är lite för "snäll" för den här låten. Svart kostym är alltid stiligt, men i sammanhanget - tråkigt!

2. The Elephantz / Oh Yeah
Veckans Pandang, fast mycket värre! Outhärdlig låt och kläderna ska vi bara inte prata om. Jag kan förlåta Electric Banana Band (de har ju haft sina kläder i alla år), men det här var ett hån mot de som tar festivalen på - mer eller mindre - allvar.

3. Sonya / Etymon
En av de lite starkare låtarna, tyvärr har man hört den många gånger tidigare. Kläderna var kanske inte en katastrof i klass med The Elephantz, men nattlinnet var lite väl vågat för min smak - vill helst slippa se artisternas trosor.

4. Östen med resten / En kaka till kaffet
Trodde att det skulle gå vägen för grabbarna, även om detta var deras tråkigaste bidrag hittills. Kul med några som verkligen kan spela "på riktigt". Jag gillar i och för sig femtiotal, men tyckte inte riktigt att looken passade de äldre herrarna.

5. Pablo Cepeda / La chica de la copa
Är, som jag tidigare erkänt, svag för latininspirerad musik. Därför sitter jag alltid och hoppas på en ny Adrenaline när jag inser att det drar ihop sig för ett sådant bidrag. Tyvärr händer det alltför sällan att mina förväntningar infrias och inte heller denna kväll fick jag gå igång på allvar. Låten kom aldrig loss och dessutom var det tråkigt med ännu en svartklädd herre.

6. Kikki Danielsson / Idag & imorgon
Kikki är ingen av mina favoriter och det var hon väl inte idag heller - gillar defenitivt inte dansbandssoundet och det har hon ju verkligen i sin röst. Refrängen sitter dock kvar i mitt huvud så jag kan förstå att hon tog hem en del röster. Hennes kläder vet jag faktiskt inte riktigt vad jag tycker om, ena stunden känner jag "visst, det funkar för henne" och i nästa "nej, men herregud..." Får smälta upplevelsen och återkomma i frågan vid nästa tillfälle.

7. Niclas Wahlgren / En droppe regn
Kvällens favorit, men han kommer inte upp i Andreas Johnsons klass. Kändes trygg på scenen och i sig själv, vilket får mig att tro på honom. Kläderna var kanske inte så spännande, men helt OK enligt mig - skorna skulle jag dock byta ut om jag fick bestämma...

8. Velvet / Mi amore
Lite fart och fläkt är aldrig fel, men låten ligger ohjälpligt i mellanfåran. Klänningen kunde varit snygg, men även denna tyckte jag var lite för vågad - har aldrig förstått mig på genomskinliga kläder, speciellt inte när man knappt har något under. Inser att jag låter som en gammal tant, men då får jag väl göra det, då.På pallplats i Arandils röstning:1. Niclas Wahlgren / En droppe regn (till andra chansen)2. Velvet / Mi amore (till andra chansen)3. Sonya / Etymon (ute ur tävlingen)Tycker egentligen inte att någon - eventuellt undantaget Niclas Wahlgren - borde fått gå vidare och att sedan två dansbandssångare gör det... Hoppas på starkare starfält nästa vecka!
 
Nedtecknat 23:25 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: