söndag, oktober 29, 2006
Höstlov
Nästa vecka har vi höstlov. För oss lärare innebär det iofs studiedagar, men det ska bli väldigt skönt med en undervisningsfri vecka. Så skönt faktiskt att den obligatoriska söndagsångesten inte visat sitt fula tryne idag. Imorgon ska vi planera inför julkonserterna som vi ska ha v.49 och inför konsertveckorna som vi antagligen ska ha till våren. Förhoppningsvis kommer jag även att hinna med en massa småsaker som ligger och väntar på att bli gjorda denna vecka som t.ex. att koppla upp min bärbara mot nätverket på jobbet, fixa med hemsidan, boka kyrkan inför körens konsert m.m.

Mannen tittar på Ondskan och eftersom jag sitter med TV:n inom synhåll kastar jag ibland ett öga ditåt. Verkar vara en hemsk film - slag, sparkar och piskrapp hörs var och varannan minut. Får lugna mig med en kopp te - det blir rött te med limesmak ikväll.

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 22:47 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget: