lördag, oktober 21, 2006
Mera kaffe
Vill ha kaffe - nu!
Somnade faktiskt före halv två i natt och klockan ringde första gången 9.40. Snoozade en timme extra så nu borde jag vara utvilad. Tyvärr säger mitt huvud motsatsen. Känns obönhörligt tjockt och dessutom är jag täppt i näsan och slemmig i halsen - verkar som om den envisa förkylningen hänger kvar. Mitt hopp står till snabbkaffet. Kanske kan en kopp riktigt starkt sådant hjälpa till att få huvudet att lätta.

Vid två kommer våra vänner och eftersom jag inte gjorde något som helst av värde igår återstår toa- och balkongstädning. Resten har, tack och lov, mannen tagit hand om. Jag hoppas att han även har kontroll på middagen - för det har inte jag. Slutligen ber jag en stilla bön att de inte fått för sig att åka tidigare än planerat - vilken katastrof om de skulle dyka upp nu, jag har ju inte ens klätt mig (och inte druckit något kaffe) än.

Ha en trevlig helg alla!

Etiketter:

 
Nedtecknat 11:51 Detta inlägg ¤


1 har kommenterat inlägget: