söndag, november 12, 2006
Prinsen och jag
Har precis sett filmen Prinsen och jag som gick på trean ikväll. Det är en mycket lättsmält romatisk komedi som håller sig till de oskrivna lagarna för sådana filmer. Av den meningen förstår de som känner mig väl att jag gillade den. En feelgood-film som förgyllde en i övrigt trist söndagkväll och tillät att jag drömde mig bort en stund. Gillar Julia Stiles och kemin mellan henne och den manlige skådespelaren - Luke Mably - var riktigt bra.

Det som var mindre bra var väl trovärdigheten vad gällde det danska inslaget. Har svårt för när två människor som ska föreställa vara från ett visst land pratar engelska med varandra utan synbar anledning.

Betyget blir: 3 extrasaltade popcorn.

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 23:39 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget:


  • måndag, november 13, 2006 3:01:00 fm, Blogger niffin

    Du har hittat de perfekta symbolerna! :P Vad är väl stolar, smultron, getingar, plus osv, mot extrasaltade popcorn!

    (Jag undvek filmen för "danskar på engelska" kändes "för nära". Kanske får ge den en chans när den går i repris..?)

     
  • måndag, november 13, 2006 6:07:00 em, Anonymous Anonym

    Tack, vad kul att dom föll dig i smaken. Ingen film utan popcorn ;)

    Helt okej om man gillar genren, annars kan man nog undvara den. Fast jag är ju så knasig så jag skulle säkert kunna se om den flera gånger ;)