söndag, december 17, 2006
Födelsedagsfirande
Tänkte att jag skulle ta och plita ner några rader om gårdagskvällen. Mannen hade bokat bord på en restaurang som jag länge velat gå på, men det har liksom inte blivit av. Vi fick ett fönsterbord lite avsides med full sikt in i köket - alltid kul att se hur kockarna arbetar.

Jag beställde in en tallrik med medelhavsdelikatesser till förrätt. Det var någon sorts salami, parmaskinka, bressaola (tror jag), dolmades, oliver, marinerad kronärtskocka, grissini m.m. Mannen startade med någon anrättning på ål istället. Toppengott!

Till huvudrätt satsade jag på renkalvrostbiff med potatis- och västerbottengratäng. Det serverades med rönnbärsgelé och någon sås som jag tyvärr glömt vad det var för något. Hur som helst så var det underbart gott! Mannen valde lammytterfié istället, det var visst inte heller så dumt!

Efter maten gick vi vidare för att spela biljard och dricka öl. Jag spelade nog sämre än någonsin och förlorade i två raka. Sedan blev det några öl och cider eftersom det var svårt att slita sig från stället. Där vimlade nämligen av väldigt många olika typer: 80-talshårdrockare, raggare, rockabilly-människor, gymnasister, vanliga svenssons - listan skulle kunna göras lång. Otroligt intressant att sitta och titta på alla dessa. Det väcker ju också tanken: hur ser andra på oss? Vi är ju knappast helt normala heller som bara sitter och tittar på folket i baren en hel kväll...

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 16:08 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget: