fredag, december 15, 2006
Julstök
Hemma igen efter några timmar på stan. Så gott som alla klappar är nu inhandlade, fast det får bli ytterligare en sväng på onsdag för det allra sista.

Ikväll ska jag baka lussekatter (fast med dubbelt så mycket saffran - det är såå gott) och pepparkakor. Orkar inte stå och pilla med pepparkaksdeg, så jag har köpt färdig sådan. Tycker ändå att det blir trevligare med egna kakor - halvbrända och ojämna ska det va'.

Etiketter:

 
Nedtecknat 18:46 Detta inlägg ¤


5 har kommenterat inlägget:


  • fredag, december 15, 2006 7:04:00 em, Anonymous Anonym

    Åh låter mysigt. Har inte fått handlat nått eller bakat nått till jul än, men planerar att ta tag i det i nästa vecka=) Man läser så så många som börjat så blir man allt lite sugen att sätta igång själv. Absolut, egen deg kan man skippa bara dom ser lite halv skumma ut så vet man att dom är hem-gjorda...haha...

     
  • fredag, december 15, 2006 9:10:00 em, Anonymous Anonym

    hihi ja tkr de e så tråkigt å stå å trycks ut stjärnor å sånt i degen men de e ju kul att nån gillar de ;) /sparks

     
  • fredag, december 15, 2006 9:45:00 em, Blogger Aradil

    allie: Det är nog smittsamt tror jag ;) Kände att jag var tvungen att göra något för jag har absolut ingen som helst julstämning. Pepparkaks- och lussekattsbak bättrar på lite!

    sparks: Vet inte om jag gillar att pilla ut kakorna direkt, men att plocka ut dem ur ugnen - det gillar jag ;)

     
  • fredag, december 15, 2006 10:51:00 em, Blogger niffin

    Ja, vilket lyft det blir med att dubbla saffranet! Och så vackert - det gyllengula brödet. :)
    (Vad brukar du använda för formar till pepparkakorna? Jag har en grisform & där bränns alltid svansen sotsvart...)

     
  • lördag, december 16, 2006 1:17:00 fm, Blogger Aradil

    Soul_bird: Eller hur! Ska det nu vara saffran så kan det väl lika gärna vara rejält :D