lördag, december 30, 2006
Nu var det 2006
Idag har jag läst igenom mina inlägg sedan jag började blogga i februari och gjort en sammanställning av det år som gått.

Februari
Tittade på vinter-OS och Melodifestivalen.
Åkte på weekendresa till Paris.

Mars
Längtade efter våren.
Fortsatte följa Melodifestivalen.
Såg äntligen Stolthet och Fördom på bio.

April
Hade inbrott i släktens sommarhus.
Firade påsk hos päronen och njöt av vårvintern.
Flyttade ut på balkongen.

Maj
Åkte till Stockholm med mannens familj.
Finland vann Eurovisionen.

Juni
Tittade på Stage Beauty - underbar film!
Misslyckades med att sy en klänning.
Semestervecka på Korfu.
Förlovade mig med mannen <3

Juli
Hälsade på mamman och pappan.
Åkte helikopter upp på fjället och vandrade ner.
Läste Åsa Larsson - Det blod som spillts.
Började med jobbets hemsida (still under construction).

Augusti
Köpehamn med mannen.
Ken Lending på Mojo.
London med jobbet.
Såg POTC - Död mans kista.
Husaffären började röra på sig.

September
Fascinerades av Bianca Ryan.
Det blixtrade och dundrade.

Oktober
Gjorde om layouten på bloggen.
Fick min första kommentar - av MissTaken :D
Åkte till Skåne och relaxade.
Upptäckte Josh Groban - bättre sent än aldrig...
Grubblade kring sömn och bristen på den.
Kompositören med fru kom på besök.
Längtade efter snö.

November
Fick huskalkylen.
Fortsatte längta efter snö.
Frossade i Josh Groban.
Låneansökan gick igenom.
Jobbade mycket.
Såg Borat som jag tyckte riktigt illa om.
Skrev på entrepenadkontraktet.
Införde lördagsmys.

December
Startade min matblogg - Skafferiet.
Jobbade fortfarande mycket och sov lite.
Myste med glögg och levande ljus.
Bakade pepparkakor och lussekatter.
Fick ritningarna på huset.
Lade in sill.
Firade jul tillsammans med mannen för första gången.
Avslutade året i ett snörikt Lappland.



En hel del roliga saker faktiskt. Skadar inte att titta i backspegeln ibland!

Etiketter:

 
Nedtecknat 23:53 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget: