tisdag, januari 02, 2007
Den sista hemligheten
Hur länge fortsätter ni att kämpa med en bok som ni inte riktigt gillar? Jag brukar aldrig lämna en bok oläst om jag väl kommit en liten bit in i den, även om den inte riktigt tilltalar mig. Nu funderar jag dock på att göra ett undantag. Det är nämligen så att boken jag håller på att läsa nu, Den sista hemligheten av Caldwell/Thomason, började jag med i oktober och än så länge har jag bara kämpat mig igenom lite drygt halva. Normalt brukar det väl ta ett par dagar så ni förstår ju själva att detta går otroligt segt.

Dessutom är jag sugen på att sätta tänderna i en bra deckare, men jag tillhör inte skaran som läser flera böcker samtidigt - med andra ord stoppar den jädrans boken upp hela mitt läsande!

Tror att jag precis bestämde mig för att lämna Hypnerotomachian åt sitt öde...

Etiketter:

 
Nedtecknat 22:40 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget:


  • tisdag, januari 02, 2007 11:10:00 em, Blogger Unknown

    Det där känner jag igen, alltså att plåga sig själv med böcker som man egentligen vill använda som brasved!!

     
  • tisdag, januari 02, 2007 11:46:00 em, Blogger Aradil

    Välkommen hit emma, kul med ett nytt ansikte :)

    Ja, egentligen är man ju helknäpp som plågar sig sådär... Nu ger jag i alla fall upp den här boken.

    Btw, jag skulle gärna besöka dig men kommer inte åt din profil. Om du läser detta får du gärna lämna din adress :)

     
  • onsdag, januari 03, 2007 1:30:00 fm, Blogger niffin

    Jadu, du gör nog rätt, för jag tycker inte boken infriade förväntningarna alls (läste den på engelska & det tog lååång tid här med! (Det var väldigt rörigt på slutet. ;) Och allt det där springandet under jorden - fattade inte i det riktigt..

     
  • onsdag, januari 03, 2007 10:25:00 fm, Blogger Aradil

    Oj, blir den ännu rörigare mot slutet ;) Jo, jag tror också jag gör rätt och så finns den ju kvar om jag skulle ångra mig någon gång - bara att börja om från början ;)