måndag, januari 01, 2007
Nyårsfirande 2006
Nyårsafton. Klockan 15.00 var det dags för vår konsert, så innan dess präglades dagen av förberedelser och nervositet. På det hela taget gick konserten bra, men mitt gitarrspel på Decembernatt (Halleluja) kunde definitivt ha varit bättre.





Väl hemkomna var det dags för dagens kulinariska höjdpunkt: Moët & Chandon serverat till småplock i form av: gravat reninnanlår på tandpetare, sellaksrom på tunnbröd, sardintapenad på crostini, rökt renstek med pepparrotsvisp på västerbottenskex, parmesanchips, fetaost och oliver. Efter detta blev det mer mat: oxfilé med getost och kantarellmos. Toppengott!





Jag började bli trött vid 18.00-tiden och efter det var det ganska jobbigt att försöka hänga på och vara trevlig. Så småningom kom i alla fall tolvslaget och efter att vi tittat på fyrverkerierna gick vi in och åt den obligatoriska nyårstårtan. Sedan satt vi uppe och pratade en stund till innan det slutligen var läge att hoppa i bingen.

Mannen har precis åkt iväg med sina föräldrar på lite vintrig sightseeing och det tycker jag är rätt skönt för då klarar jag av att slappna av på riktigt, vilket jag inte gör när de är här. Mamman och pappan tittar på nyårskonserten med Wienerfilharmonikerna men det är inte jag särskilt intresserad av. Däremot funderar jag på om jag ska titta på Ivanhoe lite senare...

Etiketter: , , , , ,

 
Nedtecknat 13:10 Detta inlägg ¤


8 har kommenterat inlägget: