onsdag, januari 17, 2007
I don't drink coffee, I take tea my dear
Lycka är...

... att hitta rött te i ICA-butiken!


Köpte på mig ett lager med rött te i höstas, men nu håller det på att sina. Har inte lyckats få tummen ur och beställa nytt så igår tvingades jag handla te i den lokala butiken. Döm om min förvåning när jag upptäckte ett rött te bland alla Kobbs-påsarna!




Andra bloggar om: , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 00:05 Detta inlägg ¤


8 har kommenterat inlägget:


  • onsdag, januari 17, 2007 1:12:00 fm, Blogger niffin

    Blir nyfiken på Kobbs nu!
    Här finns det goda teer också: http://www.twinings.se//browse.asp?sid=825 Har själv provat Indian Chai & är totalfast. :P

     
  • onsdag, januari 17, 2007 10:08:00 fm, Blogger Aradil

    Chai-te verkar spännande, men jag har inte provat ännu - får ta och göra det!
    Nu ska jag kolla in twinings-sidan :)

     
  • onsdag, januari 17, 2007 7:31:00 em, Blogger Hannele på Hisingen

    Ja, nu finns det allt, överallt, kul.
    De hade exiotisk frukt i vår lilla butik.

     
  • onsdag, januari 17, 2007 9:27:00 em, Blogger Aradil

    Hannele: Praktiskt, eller hur!

     
  • torsdag, januari 18, 2007 1:57:00 fm, Anonymous Anonym

    har ni inte plock te på ica? :o
    ja gillar grönt, fast ja har hört att rött e nyttigare

     
  • torsdag, januari 18, 2007 10:13:00 fm, Blogger Aradil

    Anonymous (sparks?): Jo, det har vi nog. Fast jag är inte så säker på att det finns något rött bland dom sorterna. Nog är väl grönt te nyttigt? Motverkar cancer eller något liknande tycker jag mig ha hört.

     
  • fredag, januari 19, 2007 3:27:00 fm, Anonymous Anonym

    ah okej ja som trodde rött te va vanligt.
    nyttigt e de nog men rött ska vara ännu bättre har ja hört typ mer antioxidanter i de lr nått hihi
    i centrum har vi en affär som säljer te,kaffe å choklad, dem har hur mkt te som helst, e så kul å stå å läsa alla namnen, fick 2 påsar därifrån i julkallp, vårkänsla å kustterräng tror ja de hette /sparks

     
  • fredag, januari 19, 2007 5:17:00 em, Blogger Aradil

    Har inte sett så mycket rött te i butikerna än, men det kommer säkert mer och mer :)

    Kul att höra att det är nyttigt. Jag har nämligen tänkt att jag borde dricka grönt istället för att det är nyttigt. Fast så gillar jag ju inte det så mycket... Nu kan jag drick mitt röda med gott samvete :P

    Låter som en himla mysig affär :) Här har vi också en liknande affär inne i stan, fast när jag varit inne där har personalen varit så överlägsen så jag tycker inte om att gå dit :(

    Härligt namn: Kustterräng - låter spännande!