tisdag, april 03, 2007
Dags för bastu!
Bastu

Nu är det dags för dagens skönaste tilldragelse. Här ska bastas! Eftersom vi inte har någon bastu hemma och längtan därför hinner bli stor mellan de gånger som tillfälle ges, så passar vi på att utnyttja mammans och pappans bastu väldigt frekvent när vi väl är här och hälsar på.

Behöver jag tillägga att bastu är ett självklart tillval i vårt kommande nybygge?

Andra bloggar om: ,

Etiketter:

 
Nedtecknat 17:47 Detta inlägg ¤


9 har kommenterat inlägget:


  • tisdag, april 03, 2007 6:04:00 em, Anonymous Anonym

    Åååh, bastu! Underbart! Det ska byggas hos oss, men frågan är bara när.. *otålig*

     
  • tisdag, april 03, 2007 8:22:00 em, Blogger Aradil

    Jordgumman: Kul att du hittat hit!
    Visst är det underbart med bastu! Många säger: Äh, folk bygger bastu men sedan använder dom den inte. (Underförstått: varför kastar ni bort era pengar på det). Jag är helt övertygad om att vi kommer att använda våran ofta! Hoppas ni bygger snart - det är härlig avkoppling!

     
  • onsdag, april 04, 2007 12:23:00 fm, Blogger niffin

    Bastu borde vara en mänsklig rättighet! ;)

     
  • onsdag, april 04, 2007 2:12:00 fm, Blogger Ivana

    Bastu ser otroligt mysigt ut men tyvärr får jag alltid andnöd efter 5 minuter. Tyvärr inte min grej men om jag känner min fästman så kommer han kräva bastu i huset vi köper haha!

     
  • onsdag, april 04, 2007 10:53:00 fm, Blogger turbotrollet

    Jag är den enda i hela världen som inte är så förtjust i att bada bastu. x)
    Visst kan jag sitta i den en stund, men inte i flera timmar, dricka öl och diskutera. Det gör jag hellre i en jacuzzi i sådana fall. DET är ett måste i vårat framtida hus. xD

     
  • onsdag, april 04, 2007 10:53:00 fm, Blogger turbotrollet

    Ja, jag bara antar att man dricker öl och diskuterar i en bastu *flinar*

     
  • onsdag, april 04, 2007 11:36:00 fm, Anonymous Anonym

    Jag är nog den enda finnen i hela världen som inte gillar bastu..

     
  • onsdag, april 04, 2007 11:37:00 fm, Anonymous Anonym

    P.S.
    I en jacuzzi skulle jag nog dö...

     
  • onsdag, april 04, 2007 11:50:00 fm, Blogger Aradil

    Soul_bird: Absolut en mänsklig rättighet (behöver ju inte vara en skyldighet om det nu finns folk som vill slippa ;)

    Ivana: Jag är heller ingen långbastare. Det bränner som bara den i näsan om sambon får bestämma temperaturen. Måste ut och svalka mig med täta mellanrum. Låter spännande med husköp!

    turbotrollet: Nej, flera timmar går inte för mig heller. Ett par minuter i några omgångar räcker gott annars brinner jag upp. Öldrickandet och diskuterandet brukar vi klara av när vi sitter och slappar efter att vi bastat.

    Jacuzzi är också toppen och någon typ av bubbelbad har vi faktisk beställt...

    Hannele: Ojdå, törs du berätta det för dina landsmän eller lider du i tysthet? ;)

    Undvik jacuzzin!