tisdag, april 03, 2007
Dominoeffekten
Struntlillstrumpa ber oss tänka efter vilka upplevelser som format oss till den vi är. Jag kan faktiskt inte komma på några specifika upplevlser, däremot är det en del händelser som varit väldigt viktiga och utan vilka mitt liv skulle se helt annorlunda ut. Jag listar därför dessa istället och hoppas att det duger!


  • Att jag beslutade mig för att gå Musikgymnasiet. Det var egentligen ingen självklarhet, men någonstans måste jag ändå ha vetat att det var det jag skulle göra. Hade jag inte gjort det hade jag antagligen jobbat med något helt annat, bott någon helt annanstans och levt med någon annan.


  • Att jag kom in på Musikhögskolan får nog anses vara vikitigt av precis samma orsaker. Däremot var det inte lika otippat eftersom jag ju redan börjat utbilda mig inom det området.


  • Direkt efter gymnasiet fick jag jobb som musiklärare i klass. Under det år jag jobbade där insåg jag att jag absolut inte skulle kunna ha det jobbet i framtiden. Hade jag inte haft denna skräckupplevelse är risken överhängande att jag utblidat mig till just klasslärare i musik.


  • Måste också nämna en konsertupplevelse som påverkade mig starkt. Jag var med familjen till Värmland på semester och av någon anledning fixade mamman biljetter till Trollflöjten som gick på Värmlandsoperan. Vi satt på första bänk och andades nästan samma luft som sångarna. Jag insåg hur gärna jag skulle vilja jobba med just musikteater, något som jag inte gjort - ännu...


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 09:10 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget: