onsdag, mars 28, 2007
Aradils klagan
Fotboll. Ljudet av hejande supportrar är nästan lika irriterande som ljudet av dammsugaren. Mannen tittar med full inlevelse och jag sitter, trött och sliten, framför datorn och undrar vad jag ska orka ta mig för. Har i och för sig tre utmaningar som väntar men inte krafter nog att ta tag i en enda.

Jag är för tillfället ovanligt trött och orkeslös. Ja, inte bara just precis nu utan jag har så varit åtminstone den senaste veckan. Kommer hem från jobbet och det enda jag vill är att slänga mig framför TV:n med en kopp te.

Om jag skulle avsluta med något positivt så är det väl att jag hittat viljan att öva på min egen sång. Funderar på vad jag ska välja till den där auditionen jag skrev om tidigare. Funderar på Didos klagan av Purcell som är en av mina absoluta favoritarior. Ett annat alternativ är Ombra mai fu, men jag tycker inte att jag sjunger den med lika mycket känsla - att det ska vara så svårt att bestämma sig!

Ett par videoklipp för den intresserade. Först Didos klagan (lite dålig kvalité i början, men det blir bättre sen) och sedan Ombra mai fu. Intervjun som följer direkt efter Ombra kan ni ju hoppa över ifall ni inte är extremt intresserade och därtill väldigt duktiga på franska.





Andra bloggar om: , , , , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 22:10 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget:


  • torsdag, mars 29, 2007 12:23:00 fm, Blogger niffin

    Oooh!! Vilket svårt val - båda är ju ljuvliga!! Men som du säger: du sjunger den första med mest känsla.. Ändå, det måste vara som åsnan mellan (de godaste) hötapparna.
    När börjar ditt påsklov? (Det borde börja NU! ;)

     
  • torsdag, mars 29, 2007 9:37:00 fm, Blogger Aradil

    Soul_bird: Visst är dom! Fast de är ju så långsamma båda två och så sjunger jag Dido nertransponerat och då känner jag mig inte så proffsig. Usch, kan inte bestämma mig...
    Påsklovet börjar ungefär klockan 22.00 ikväll! Ska bli grymt skönt!

     
  • torsdag, mars 29, 2007 10:44:00 fm, Blogger Mie

    Hoppas du känner dig piggare snart! Det är sååå jobbigt attt känna sig så där orkeslös:-(
    Du behöver helt klart påsklov!

    Kram

     
  • torsdag, mars 29, 2007 11:47:00 fm, Blogger Aradil

    Mie: Påsklovet blir förhoppningsvis min räddning! :D
    Kramar