onsdag, mars 21, 2007
Fjärilar i magen
Oj, det här var ingen lek! Till en början kunde jag faktiskt skratta åt det absurda i att försöka undervisa utan röst och hörsel men fram emot kvällningen slutade den taktiken att fungera.

I slutet av dagen fick jag av en slump reda på att det snart kommer att vara audition till vinterns operauppsättning. Nu har jag bläddrat igenom en drös med gamla tidningar och till sist hittat annonsen. Detta innebär att jag måste göra en otroligt jobbig sak. Ringa. Jag hatar att ringa. Det är okej så länge det är till familjen men när det gäller alla andra, även mitt eget jobb, tycker jag att det är fruktansvärt. Med andra ord sitter jag här med fjärilar i magen - inte för att gå på audition men för att ringa det fruktade samtalet.

Andra bloggar om: ,

Etiketter: , , ,

 
Nedtecknat 20:31 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget:


  • onsdag, mars 21, 2007 9:55:00 em, Anonymous Anonym

    oooh nervöst & spänannde =)

     
  • onsdag, mars 21, 2007 10:25:00 em, Anonymous Anonym

    Ska nog gå bra, kommer känna en sån lättnad efteråt som brukar komma efter man gjort nått speciellt man inte riktigt gillar, men innan är det alltid värst. Håller tummarna =)

     
  • onsdag, mars 21, 2007 11:55:00 em, Anonymous Anonym

    Hoppas att det går bra. :)

     
  • torsdag, mars 22, 2007 9:48:00 fm, Blogger Aradil

    Missy: ...och klump-i-magen-frambringande. Men det ska väl gå bra.

    Allie: Man brukar bli rätt stolt över sig själv när det väl är gjort. Men än så länge skjuter jag det på morgondagen...

    Darkangel och Mumma: Tack, det ska nog ordna sig :)

     
  • torsdag, mars 22, 2007 6:00:00 em, Anonymous Anonym

    Å, jag förstår dig så väl! Jag avskyr att ringa människor jag inte känner väldigt väldigt väl. Det värsta som finns är ringa och fråga om saker, eller möjligtvis ringa föräldrar som jag var tvungen att göra idag. Läskigt!

     
  • fredag, mars 23, 2007 11:43:00 fm, Blogger Aradil

    mrspitepalt: Då är vi två :D Ringa föräldrar är verkligen inte roligt så läsårsstarten är inte skoj - måste ringa alla och fixa lektionstider...