fredag, mars 16, 2007
Horisontalläge
Ros

Har petat i mig ett par Ipren så nu orkar jag sitta upp igen. Dagen har annars spenderats i horisontalläge ömsom iskall och ömsom genomsvettig. Orkade inte ens ligga i soffan och se på TV utan det var sängen som gällde och det är ett som är säkert, jag undviker verkligen att lägga mig där under dagtid.

Det som är positivt med att bli så här pass dålig är att jag verkligen vilar. Normalt blir jag bara smårisig och då har jag inte samvete att lägga mig och vila mitt på dagen. Nu har jag kapitulerat och det har faktiskt sin charm det med. Att sedan mannen kom hem med rosor och choklad för att muntra upp mig gör inte saken sämre direkt.

Nu har jag en härlig TV-kväll framför mig med CSI, Criminal Minds och Miss Marple. Förhoppningsvis fortsätter jag att vara någorlunda pigg ett tag till för det ryktas om entrecote till middag.

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 19:09 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget:


  • fredag, mars 16, 2007 8:57:00 em, Blogger Unknown

    Funderar allvarligt på att inta samma läge nu. Jag är glad att du har positiva saker i ditt liv :)

     
  • fredag, mars 16, 2007 11:26:00 em, Anonymous Anonym

    stackare som blir sjuk nu.

     
  • lördag, mars 17, 2007 1:19:00 fm, Blogger niffin

    Tycker din kropp är riktigt klok ändå, som tar en liten time-out. (Så du kan vara frisk på lovet istället! ;)
    Ha det så bra du kan nu! :) - trots feber & elände.

     
  • lördag, mars 17, 2007 8:59:00 fm, Blogger Aradil

    Artur: Ja, det har jag verkligen. :D

    Darkangel & Mumma: Aldrig roligt att vara sjuk iofs. Men det tråkigaste var ju att jag missade solskenet igår. Det var ju jättefint ute.

    Soul_bird: Hoppas du har rätt. Vore inte alls dumt att få vara frisk på lovet faktiskt :D
    Tack detsamma!

     
  • lördag, mars 17, 2007 9:41:00 fm, Anonymous Anonym

    Är inte heller en person som kan lägga sig mitt på dagen, knappt när man e sjuk. Men det är viktigt att vila mycket så man får styrkan tillbaka. Hoppas du fått vila ut snart o känner dig bättre.

     
  • lördag, mars 17, 2007 12:08:00 em, Blogger Aradil

    Allie: Skönt att höra att man inte är ensam om att inte gilla att sova middag.
    Nu vilar jag däremot som bara den så förhoppningsvis ger det resultat. :)