söndag, mars 18, 2007
Min blandskiva
Sparkling och Paks utmanade mig att lista 20 låtar som jag skulle vilja ha med på en blandskiva. Ingen lätt uppgift och det är inte säkert att samma lista skulle se likadan ut imorgon. Något med Lars Winnerbäck borde fått vara med och något med Bo Kaspers Orkester, fast jag kunde inte bestämma mig för vilka låtar som skulle representera dem och då kom de inte med alls istället.

Så här blev det till sist:


  1. Englishman In New York - Sting
  2. Message In A Bottle - Police
  3. Paint It Black - Rolling Stones
  4. A Day In The Life - Beatles
  5. I Say a Little Prayer - Aretha Franklin
  6. Strange Fruit - Billie Holiday
  7. Incestvisa - Cornelis Vreeswijk
  8. Hotel California - Eagles
  9. Somliga går med trasiga skor - Cornelis Vreeswijk
  10. Fairytale of New York - Pouges
  11. You Raise Me Up - Josh Groban
  12. Novocaine for the Soul - Eels
  13. Beautiful Ones - Suede
  14. Common People - Pulp
  15. Oh Boy - Peps Persson
  16. Popular - Nada Surf
  17. Håll mitt hjärta - Björn Skifs
  18. Shoreline - Anna Ternheim
  19. Distractions - Paul McCartney
  20. Imagine - John Lennon

Nu utmanar jag Artur.

Andra bloggar om: , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 20:31 Detta inlägg ¤


14 har kommenterat inlägget: