lördag, mars 17, 2007
Katastrofhantering
En mindre katastrof har seglat upp vid horisonten. Sist jag kokade te fann jag mig stirrandes ner i burken där endast några få röda flisor återstod. De senaste tre helgerna har beställa te stått på min att göra-lista, men varenda söndagkväll har det fortfarande varit ogjort. Nu har jag i alla fall gjort slag i saken och beställt en rejäl dos. Denna gång blev det:

  • Blåbär/Lingon (rött)
  • Chai (rött)
  • Vårdröm (rött)
  • Sommarens fröjder (rött)
  • Mandarin/Chili (svart)

Jag passade också på att beställa rökelse och ett aromaterapiljus men sedan lyckades jag tack och lov sätta stopp.

När jag ändå skriver om te så tänkte jag passa på att tipsa om en sida där det finns massor att läsa om alla upptänkliga sorters te. När jag tittade in lärde jag mig till exempel att det röda teet, som egentligen heter Rooibos, är ett sorts örtte. Det var något som helt och hållet gått mig förbi.


Andra bloggar om: ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 15:07 Detta inlägg ¤


10 har kommenterat inlägget:


  • lördag, mars 17, 2007 7:32:00 em, Blogger Unknown

    Rooibos dricker jag alltid när jag är magsjuk. Det är visst gjort av någon bark i afrika?

     
  • lördag, mars 17, 2007 10:01:00 em, Blogger Aradil

    Artur: Ska det vara bra mot magsjuka? Jag har nog mycket att lära :D
    (Har inte glömt din utmaning, men nu när jag bara ligger raklång hela dagarna känns det lite krystat att hosta fram något. Jag lovar att göra den så småningom)

     
  • söndag, mars 18, 2007 12:26:00 fm, Blogger niffin

    Blir riktigt nyfiken på Rooibos. :)
    (Ska göra sidan till favorit, för de har äkta Gunpowderte, jippi, som jag letat! :P

     
  • söndag, mars 18, 2007 10:29:00 fm, Anonymous Anonym

    Hoppas du blir bättre och bättre. Idag är en ruggdag här där jag bor...och en sån dag kan man ju ligga under täcket ändå.

     
  • söndag, mars 18, 2007 10:37:00 fm, Blogger Paks

    rooibos te är jättegott jag har ett med citronsmak o så har jag chaite just nu, samt kanelte och choklad/mintte luktar aftereight :P

     
  • söndag, mars 18, 2007 10:54:00 fm, Blogger Aradil

    Soul_bird: Om du inte smakat så gör det - har snabbt blivit en favorit hos mig :)
    (Vad bra! Dessutom brukar det gå snabbt och så är det så roligt att sitta och titta igenom alla teerna)

    Christina W: Jodå, fast nu går det långsamt. Inte lika mycket feber i alla fall utan nu är jag mer inne i snörvelfasen... Här är det väldigt rusikigt ute - regnar som bara den! Riktigt mysigt när man ändå ska sitta inne :)

    Paks: Så du är också en rooibos-drickare - vad skoj! Är hemskt nyfiken på chai-teet och choklad/mint lät väldigt gott :)

     
  • söndag, mars 18, 2007 11:21:00 fm, Blogger Paks

    chai ska du definitivt pröva för det luktar himla gott och smakar gott.
    choklad/mint ska du pröva oxå tycker jag ;)

     
  • söndag, mars 18, 2007 11:25:00 fm, Blogger Aradil

    Paks: Vilken tur att jag beställde Chai då, jag tvekade lite faktiskt :) Får hålla ögonen öppna efter choklad/mint nästa gång :)

     
  • tisdag, mars 20, 2007 9:01:00 em, Blogger Unknown

    Nja, vet inte om det är bra mot det, men det får iaf inte mig att må MER illa :)

     
  • tisdag, mars 20, 2007 9:04:00 em, Blogger Aradil

    Artur: Okej, vätska kan man ju behöva få i sig vid sådana tillfällen :)