söndag, mars 18, 2007
Dagens hälsotillstånd
Förkylningen fortsätter att utvecklas. Tempen ligger nu precis under 38 grader och mest påfrestande är den kliande och stickande näsan i kombination med de igentäppta bihålorna som får huvudet att kännas uppblåst.

Ute öser regnet ner och det är ju i alla fall en tröst när man ändå inte kan gå utanför dörren - fast det kanske inte är lika roligt för grannarna utifall de råkar vara friska.

Börjar känna mig lite stressad inför morgondagen, hur frisk hinner jag bli? Har redan varit sjuk denna termin och tvingats ställa in undervisningen så att göra det en gång till skulle nog inte vara särskilt uppskattat. Dessutom är det krångligt och omständigt att få tag på alla. Nåja, jag håller tummarna för att jag är tillräckligt frisk för jobb imorgon!

Andra bloggar om: , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 11:06 Detta inlägg ¤


9 har kommenterat inlägget:


  • söndag, mars 18, 2007 11:20:00 fm, Blogger Paks

    Du kommer inte bli friskare om du stressar upp dig för att du kanske inte är frisk imorgon. Kan förstå att det är frustrerande att vara sjuk när man har ett arbete som du har, men ibland får man helt enkelt ge sig ;)
    Krya på dig! Och vädret här är inte mkt roligare heller.

    kramar
    Paks

     
  • söndag, mars 18, 2007 11:23:00 fm, Blogger Aradil

    Paks: Nej, det har du så rätt i. Får försöka låtsas att det är lördag, eller kanske fredag till och med :)
    Tack, jobbar på det! Tråkigt att ni också har grått :(
    Kramar

     
  • söndag, mars 18, 2007 1:32:00 em, Blogger Unknown

    Jag hoppas också du är frisk. Helst redan ikväll :) Utmanad i tvåor och sjuor!

     
  • söndag, mars 18, 2007 1:34:00 em, Anonymous Anonym

    Ibland lyckas jag sova bort små sjukdomar, sköt om dej.

     
  • söndag, mars 18, 2007 2:37:00 em, Blogger niffin

    Usch, det är inte lätt...men hoppas du kan ge det tid, så du slipper dras med efterverkningar.
    *kram*

     
  • söndag, mars 18, 2007 3:08:00 em, Blogger Aradil

    Artur: Jag börjar tappa hoppet, men vi får se...
    Hoppsan, nu haglar utmaningarna! Klart jag är med :D

    Hannele: Ja, får se till att komma i säng i tid :)

    Soul_bird: Ja, får se hur det känns imorgon och vad termometern visar. Men har jag fortfarande 38 graders feber så får jag nog helt enkelt stanna hemma ändå...
    Kramar

     
  • söndag, mars 18, 2007 3:39:00 em, Anonymous Anonym

    va jobbigt =/ Hoppas det släpper snart, febern är under 38 så kanske. *hoppas* Kram på dej o hoppas du får en lugn dag!

     
  • söndag, mars 18, 2007 6:00:00 em, Anonymous Anonym

    Ush det e aldrig kul med förkylningar o liknande. Kommer alltid när man verkligen inte har tid för den...hehe... Peppar, peppar har den inte drabbat mig. Hoppas du blir bättre snart. =)

     
  • söndag, mars 18, 2007 8:49:00 em, Blogger Aradil

    Missy: Här har varit väldigt lugnt och skönt. Har inte släppt riktigt än, men det kommer väl :)
    Kramar

    Allie: Kanske tyder på att man aldrig har tid att vara sjuk ;)
    Hoppas du klarar dig!