måndag, mars 19, 2007
Utmanad: tvåor och sjuor
Blev utmanad av Artur att lista mitt liv i tvåor och sjuor. Det blir ganska uppenbart så snabbt tiden går och saker förändras när man listar upp tiden i femårsintervall. Men det kanske är tur att tiden inte står stilla...

1977: Skulle fylla två år och det var väl det här året som vi flyttade från lägenhet till hus om jag inte minns fel.

1982: Började i första klass. Gillade skolan och framförallt matte.

1987: Gick i sjätte klass och spenderade den mesta tiden i stallet. Tog lektioner i elorgel och dansade i en musikal som vi satte upp på skolan.

1992: Andra året på gymnasiet. Bodde i min första egna lägenhet men åkte de 22 milen hem till mamman och pappan varje helg. Började intressera mig för hästar igen och tävlade ganska flitigt i hoppning.

1997: Började på musikhögskolan där jag träffade mannen. Umgicks mycket med mina vänner och började inse att piano kanske inte riktigt var min grej.

2002: Flyttade till Småland eftersom jag fick jobb där.

2007: Bor fortfarande i Småland och jobbar för fullt, men inte på samma ställe. Håller som bäst på att bygga hus.

Är alldeles för sliten av influensan som fortfarande biter sig fast för att orka fundera på vem jag ska utmana. Jag skulle tycka att det vore roligt att läsa en sådan här lista hos alla mina bloggisar, så har ni lust och orkar - ta för er!

Andra bloggar om: , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 14:34 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget: