tisdag, mars 20, 2007
Lizzie & Fitzwilliam
Idag har jag varit precis lagom sjuk. Jag har varit hemma från jobbet och kunnat njuta av det utan att ha dåligt samvete. Skulle nog må bra av att stanna hemma onsdag-torsdag också, men imorgon får jag nog masa mig iväg. Det vill säga såvida inte den extremt höga febern kommer tillbaka en vända till.

Hittade en sak i datorn idag som verkligen kom väl till pass: Pride & Prejudice! Hade ingen aning om att jag hade den och jag har inte sett den sedan den gick på bio så det var verkligen ett fynd. Eftermiddagen har alltså tillbringats tillsammans med Elizabeth Bennet och Fitzwilliam Darcy - det kan ju bara inte bli bättre! Är fortfarande kluven inför den här versionen, många karaktärer har plockats bort och detaljerna är ju inte riktigt överensstämmande med boken, men bortser man från dessa nördigheter så är det ju en fantastisk film som bara måste införskaffas till DVD-samlingen.

Nu sitter jag och väntar på att mannen ska komma hem från jobbet och att potatisarna ska baka färdigt i ugnen. Det blir nog en mysig kväll ikväll. Dessutom är det ju Numbers!

Andra bloggar om: , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 20:05 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget:


  • onsdag, mars 21, 2007 1:44:00 fm, Blogger niffin

    Så man törs alltså se den..? :\ Har inte vågat ännu, ifall det förstör något..!
    Hoppas febern håller sig borta nu & du har krafterna tillbaka imorron! *kramar*

     
  • onsdag, mars 21, 2007 9:41:00 fm, Blogger Aradil

    Soul_bird: Absolut! Det som hoppas över kan man ju fylla i själv och de små ändringarna kan man ha överseende med ;) Jämfört med BBC-versionen är den här betydligt mustigare och så tar den ju inte lika lång tid...
    Är faktiskt feberfri just nu *peppar, peppar*
    Kramar