torsdag, april 05, 2007
Evigt ung
Candle 2

Jag vandrar min vanliga vandring så här innan det är dags att krypa till kojs. Tittar in hos Sara och ser att en av mina absoluta favoritförfattare avlidit.

På något sätt har Maria Gripe inte åldrats en dag i mitt huvud och därför blir jag både förvånad och chockad av beskedet. Sanningen är antagligen att alla åldras och ingen, inte ens de evigt unga, lyckas spela döden matt.

De av hennes böcker som lämnat tydligast avtryck hos mig är Tordyveln flyger i skymningen och Agnes Cecilia. Tordyveln läste jag upprepade gånger under några år och fascinerades av det övernaturliga inslaget och spänningen som verkligen grep tag i mig.

Maria Gripe må vara färdig med jordelivet, men hon kommer för alltid att leva vidare genom sina underbara böcker!


Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 22:40 Detta inlägg ¤


2 har kommenterat inlägget: