lördag, april 14, 2007
Separationsångest
Nu är konserterna avklarade och vi lärare är så stolta så vi nästan spricker! Ungdomarna har skött sig över förväntan och bjudit på fem fantastiska konserter. Många av dem har varit med i några år nu och man ser verkligen vilka framsteg de gör. Det är också skönt att se att de vågar göra fel. Det är ingen som hakar upp sig på små fel och missar, utan de bara fortsätter med samma gnista. Att dessutom få höra av en elev att Det här är det bästa som finns! värmer så klart en sångfrökens hjärta.

Andra bloggar om: , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 08:36 Detta inlägg ¤


5 har kommenterat inlägget:


  • lördag, april 14, 2007 8:48:00 fm, Anonymous Anonym

    Go with the flow, en härlig känsla!

     
  • lördag, april 14, 2007 8:49:00 fm, Anonymous Anonym

    hej! det va ett tag sen ;P skulle bara meddela att jag har bytt blogg, tar bort min andra och använder denna ist. MVH elemi

     
  • lördag, april 14, 2007 9:48:00 fm, Blogger Hannele på Hisingen

    Jag fick aldrig vara med som barn, inte ens som en lite kantarell..

     
  • lördag, april 14, 2007 9:48:00 fm, Anonymous Anonym

    P.S.
    Som 7-åring fick jag höra att jag inte kan sjunga.

     
  • lördag, april 14, 2007 10:04:00 fm, Blogger Aradil

    Risken finns: Väldigt härlig! Ska försöka att surfa på den idag när jag ska på audition själv...

    Elemi: Kul att se dig här igen! Ska ändra din länk så att jag hittar rätt. Såg att du har fått kommenteringsfunktion nu - kul!

    Hannele: Jag fick inte heller vara med på så mycket. Var antagligen för blyg och tog för lite plats...

    Det är så hemskt att så många fått höra det och jag hoppas verkligen att sådana lärare inte finns kvar. Jag är övertygad om att alla kan lära sig sjunga - det går bara lite lättare för en del, precis som med alla andra skolämnen.