måndag, februari 27, 2006
Den kulinariska vardagen
Kom hem från Paris i fredags (reserapport kommer när jag får lite mer tid över) och idag började jobbet igen. Det var som väntat ganska tungt att sätta igång, men förhoppningsvis kommer man in i lunken snart. En tråkig bieffekt av att man börjar jobba igen är att matvanorna blir helt snedvridna. OK, jag har ju inte precis skött min GI-diet exemplariskt (inte alls faktiskt) under veckan som gått, men jag har åtminstone ätit rejäla måltider på någorlunda vettiga tider. Dagens kulinariska läckerheter har varit som följer:

Frukost (8.00)
Ett glas multivitamin
En omega-3 tablett
1 skål a-fil

Lunch (13.30)
100 g rostbiff
½ paket keso med paprikasmak

Middag (21.00)
En burk Bullens pilsnerkorv
senap

Särskilt middagen blir lidande när man kommer hem vid 20.30. Man känner inte direkt för att röra ihop en paltsmet... Hoppas verkligen att vi lyckas lägga ett bättre schema nästa läsår, för jag klarar inte de här arbetstiderna i längden.
 
Nedtecknat 21:03 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: