torsdag, december 07, 2006
Separationsångest
Idag har vi gett två föreställningar och den sista var fullsatt och stämningen på topp. Har varit helt underbart att göra detta tillsammans med ungdomarna. Många av de som var med på detta projekt har varit med i flera år och man har sett dem växa upp och utvecklas. De är så begåvde och ödmjuka så man blir alldeles varm inuti. Man får dessutom någon slags relation även till de elever som man inte undervisar i vanliga fall och det tycker jag betyder himla mycket. Kändes lite vemodigt att skiljas åt ikväll och jag är faktiskt glad att vi undervisar nästa vecka så att jag får träffa mina sötingar en gång till innan jul.

Det enda negativa, förutom att konsertdagarna tar slut, är att inte alla elever kan vara med. Har ungefär 35 sångelever och 15 pianoelever och av dessa har jag endast haft möjlighet att ta med 4 sångare. Okej, alla vill inte vara med och en del är inte tillräckligt intresserade och drivna för att orka med det, men nog har jag en drös som skulle platsa!

Imorgon blir det till att stiga upp tidigt igen. Vi samlas klockan 9.00 för att riva kulisserna.

Etiketter: , , ,

 
Nedtecknat 23:42 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: