fredag, januari 26, 2007
Eldfängd
brännskadat täckePå väg till duschen kikar jag in i klädkammaren för att ta fram min badrock. Det luktar skumt och jag påpekar detta för mannen som också lagt märke till det. Jag misstänker att han spillt spolarvätska eftersom den dunken står framme. Säger inget om det men lämnar dörren öppen för att vädra ut den otäcka doften.

Tar en dusch i lugnt tempo och när jag stiger ut luktar det ännu värre och vid närmare eftertanke tycker jag nog att det lukar bränt. Tänker att jag måste gå till botten med det här och börjar undersöka saken närmare. Det tar inte länge förrän jag hittar källan till odören. Ett täcke har legat emot lampan (som tänds automatiskt när man öppnar dörren) och den har nästan bränt sig igenom hela täcket!

Det här kunde ju ha slutat riktigt illa...




Andra bloggar om: , ,

Etiketter:

 
Nedtecknat 14:02 Detta inlägg ¤


7 har kommenterat inlägget: