tisdag, januari 23, 2007
Vårkänslor
Varje vår brukar vi genomföra ett stort projekt med kören jag leder. Vi hyr scen, bokar ljud- och ljustekniker och ger några föreställningar för skolklasser och allmänhet. Det brukar vara väldigt roligt, men också otroligt slitigt eftersom jag får sköta det mesta av planerandet och instuderandet själv. I år tog jag det svåra beslutet att strunta i att anordna något i detta kolossala format eftersom jag kände att jag inte skulle orka. Det är något av det bästa jag gjort!

Nu känns det roligt att gå till repetitionerna, även om närvaron ibland är bedrövlig. Vi kan sjunga för att det är kul och slipper känna pressen av att snabbt behöva sätta en stor repertoar utantill. Att dessutom kunna använda sig av andras arrangemang för en gångs skull är också skönt. Tidigare år har jag vid denna tid haft kravet att skriva åtminstone ett par arr varje helg hängande över mig.

Det känns som om det kan bli en bra andra termin på detta läsår!




Andra bloggar om: , , , , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 18:22 Detta inlägg ¤


4 har kommenterat inlägget:


  • tisdag, januari 23, 2007 9:36:00 em, Anonymous Anonym

    Tack för omtanken, samtalet är avklarat.

     
  • tisdag, januari 23, 2007 10:36:00 em, Anonymous Anonym

    Skönt o inte alltid behöva vara den som bär det stora lasset, låter som du gjorde ett bra val där. Nu kan du verkligen njuta av alla repetionerna, förberedelser o själva showen.

     
  • onsdag, januari 24, 2007 12:07:00 fm, Anonymous Anonym

    Sier som Allie her;-du gjorde nok det beste.;-) *Tommelen opp* !! :-)

     
  • onsdag, januari 24, 2007 12:36:00 fm, Anonymous Anonym

    Risken finns: Hoppas att kompis inte var för nöjd med sig själv ;)

    Allie: Ja, jag är nöjd. Fast det blir ju ingen show alls eftersom det är jag eller ingen, så att säga. Men, några vanliga konserter får duga gott denna termin. Vi är ju ändå en kör och ingen showtrupp ;)

    Xx: Tack, jag tror det :)