söndag, januari 07, 2007
Snäll mot mig själv
Jag fortsätter hosta och snörvla och detta innebar att jag till sist bestämde mig för att sjukskriva mig från dagens konserter med kören. Det var inget lätt beslut. Jag leder ju själv ett par körer och vet hur jobbigt det är när folk är frånvarande, sen må anledningen vara hur giltigt som helst - det är ändå jobbigt! Tror i alla fall att jag gjorde rätt. Försöker att tänka på Mie's nyårslöfte från ifjol: Jag ska vara snällare mot mig själv. Nu ger jag ju inga nyårslöften, men om jag gjorde det skulle jag kunna tänka mig just detta för man behöver ta hand om sig själv för att kunna vara bra för andra.

Istället för sång har jag ägnat mig åt filmfrosseri; har tittat på en tre timmar lång film om Cleopatra - precis vad jag behövde så här dagen innan verkligheten hinner ifatt. Japp, imorgon är det slut på friheten och dags att rätta in sig i ledet igen. Inget jag ser fram emot, men lönearbete är ett nödvändigt ont och det är bara att försöka göra det bästa av saken.

Såg förresten en trevlig film på TV igår kväll (okej, natt): Firelight. Verkar som om jag är inne i en kostymdrama-period. Fast det är jag i och för sig alltid!




Andra bloggar om: , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 14:38 Detta inlägg ¤


7 har kommenterat inlägget:


  • måndag, januari 08, 2007 12:21:00 fm, Blogger niffin

    Hoppas du mår bättre när du läser detta - imorronbitti alltså - & får en bra start på jobbet.:)
    Ingen dum idé: att vara snällare mot sig själv. Att nåt så enkelt kan vara så svårt!
    Firelight-filmen verkar intressant!
    Kostymdraman kan man aldrig få för mycket av. ;)

     
  • måndag, januari 08, 2007 10:00:00 fm, Blogger Aradil

    Lite bättre idag vad det verkar. Hostan river inte lika hårt. Men jag stannar hemma från jobbet ändå och vilar lite till.

    Kostymdraman is the shit. ;)

     
  • måndag, januari 08, 2007 10:33:00 fm, Anonymous Anonym

    Det hoppas jag med! Du får ta & krya på dig riktigt nu.
    Jobbigt att vara sjuk, verkligen :/
    Var själv riktigt sjuk 3 veckor, sen blev jag akut opererad & mådde ej bra.
    Så jag förstår dig.. Önskar dig ett bra år 2007 :) & att vara frisk!

     
  • måndag, januari 08, 2007 10:38:00 fm, Blogger Aradil

    Oj det lät riktigt jobbigt, Anna. Hoppas det är bra nu :)
    Tack, jag ska verkligen försöka ta hand om mig ordentligt så att jag blir frisk och håller mig frisk.
    Får önska även dig ett bra år 2007!

     
  • måndag, januari 08, 2007 10:55:00 fm, Anonymous Anonym

    Ja, verkligen riktigt jobbigt.Detta tog musten ur mig, är nästan helt frisk :)
    Absolut, det ska du göra & va rädd om dig.
    Tack igen, Aradil!

     
  • måndag, januari 08, 2007 11:22:00 fm, Blogger Aradil

    Skönt att du nästan är frisk i alla fall. Krya på dig så att du snart är riktigt, riktigt frisk!

     
  • måndag, januari 08, 2007 1:29:00 em, Anonymous Anonym

    Tack, va rar du är! Japp, ska se till att tillfriskna rejält :)