onsdag, januari 17, 2007
Välstädat
Gjorde en rejäl rensning på mitt arbetsrum inför terminsstarten. Ut med pappershögar som legat på skrivbordet sedan före Kristus, ut med gamla bord och stolar som bara står och tar plats. Nu råder ordning i kaoset och det är så skönt! Ordningen ger en känsla av att jag faktiskt har koll på läget. Hur bra det stämmer har jag ingen aning om, men känslan är toppen bara den.

Etiketter:

 
Nedtecknat 15:45 Detta inlägg ¤


10 har kommenterat inlägget:


  • onsdag, januari 17, 2007 5:12:00 em, Anonymous Anonym

    Min erfarenhet är att om man låter viktiga papper samlas på hög så och glömmer bort ett tag så upphör de med tiden att vara viktiga. Då kan man kasta dem. En bekväm och tidsbesparande metod.

     
  • onsdag, januari 17, 2007 6:14:00 em, Anonymous Anonym

    Risken finns: Visst är det så. Man borde egentligen tillämpa den principen även för diverse förrådsutrymmen som har en tendens att bli överfulla med bra att ha-prylar.

     
  • onsdag, januari 17, 2007 8:26:00 em, Anonymous Anonym

    Visst är det så! När livet (och jobbet) känns strukturerat så mår man mycket bättre.
    Ha en bra kväll!

     
  • onsdag, januari 17, 2007 9:29:00 em, Blogger Aradil

    Mie: Jag börjar inse det. Annars brukar jag mest leva i kaos, men ordning och reda är inte så dumt :P
    Tack detsamma!

     
  • onsdag, januari 17, 2007 11:25:00 em, Blogger Hannele på Hisingen

    Jag är tydligen den enda som inte lyckats vårstäda skrivbordet..

     
  • torsdag, januari 18, 2007 12:08:00 fm, Anonymous Anonym

    Skönt när det är gjort =)

     
  • torsdag, januari 18, 2007 1:55:00 fm, Anonymous Anonym

    härligt =)

     
  • torsdag, januari 18, 2007 3:35:00 fm, Blogger niffin

    Märkligt att rätt lite ändå gör så mycket..! "Här rivs för att få luft & ljus" - & det är så skönt ibland. :P

     
  • torsdag, januari 18, 2007 9:49:00 fm, Anonymous Anonym

    Man kan gå och titta på den där högen hur länge som helst men när man väl får tummarna loss så är det såå skönt det är gjort, nu har man äntligen koll på läget. =)

     
  • torsdag, januari 18, 2007 10:21:00 fm, Blogger Aradil

    Hannele: Du kan trösta dig med att jag aldrig brukar göra det. En engångsföreteelse, så att säga... ;)

    MisssssTaken: Ja, verkligen. Vilken härlig stavning du har på ditt nick idag ;)

    Anonymous (Sparks): Väldigt härligt!

    Soul_bird: Visst gör det mycket mer än man tror. Blev också förvånad över hur ljust och luftigt det blev. Hade ju i princip bara tagit bort ett bord. :D

    Allie: Exakt! Dessutom brukar jag ha flera olika högar som jag inbillar mig att jag har lite olika saker i - jo tjena, det är ju en salig blandning av allting överallt ;)