lördag, februari 24, 2007
En lista till kaffet
Jag börjar lördagen med en lista som jag snott av Bluemaple Tree.

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Det råder ingen tvekan om att du behöver lägga om dieten för att
- Gå ner i vikt med GI-metoden av Ola Lauritzson
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En kruka med basilika.
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Somnade framför Jordan, rättsläkaren igår.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
11:40 (klockan är 11:53).
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Mannen som letar efter något i klädkammaren.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
När jag gick från parkeringen igår efter att vi varit och handlat.
7. Vad har du på dig?
Nattlinne och morgonrock.
8. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Inte något som jag minns.
9. När skrattade du senast?
Kommer jag faktiskt inte ihåg - tragiskt...
10. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En tavla föreställande ett fält med solrosor, en tavla med kryddor och en med motiv av dessertostar. Utöver tavlorna finns också ett par lampor och ett durkslag i koppar upphängda.
11. Har du sett något konstigt på sistone?
Svärfaderns sätt att äta en semla. Först lassade han på extra grädde smaksatt med konjak och som var väldigt lite vispad, sedan lade han ner den i en hel skål med gräddmjölk där den låg och guppade ett bra tag innan han lyckades få fatt i den.
12. Vilken var den senaste filmen du såg?
På bio: POTC, Död mans kista. Annars såg jag ju Miss Marple på TV igår kväll.
13. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag har absolut sämst lokalsinne och noll koll på vädersträcken. Orienterar mig med mitt rätt så hyfsade bildminne, men det blir problem i städer där jag har många luckor. Har till och med kört vilse här i stan en gång. Fick ringa hem och beskriva för mannen hur det såg ut där jag var och sedan fick han lotsa mig hemåt. Tur att det finns mobiltelefoner nu för tiden.
14. Tycker du om att dansa?
Ibland så går jag igång. Men helst ska det vara liveband och salsa!
15. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Definitivt! Gärna i Danmark, Storbirtannien eller Irland.




Andra bloggar om: ,

Etiketter:

 
Nedtecknat 11:48 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: