lördag, november 04, 2006
Ny klänning
Hann med en kort runda på stan igår och sprang på denna klänning som jag var tvungen att köpa. Har varit på jakt efter något att utöka min klänningssamling med, men inte hittat något som det klickat med förrän igår.

Tycker att det är fantastiskt trevligt att klänningen har fått en renässans eftersom jag alltid gillat plagget som sådant. Har däremot inte lyckats köpa någon skjortklänning ännu och kommer antagligen inte att göra det heller - helt enkelt inte min stil.

Önskar er alla en fin Alla Helgons Dag.

Etiketter: ,

 
Nedtecknat 11:59 Detta inlägg ¤


18 har kommenterat inlägget:


  • lördag, november 04, 2006 12:20:00 em, Blogger .

    Men shittans vilken häärlig klänning! Den ser helmysig ut och mönstret är ju fantastiskt. *wow*
    Hoppas du får en toppenhärlig helg nu.
    Många kramar från mig

     
  • lördag, november 04, 2006 12:20:00 em, Blogger .

    Btw.. hur funkar hela beta-grejen förresten?? funkar det bra??
    fattar som ingenting och är LIVRÄDD för att ge mig in i det och tappa bort mig eller inte kunna något eller liknande..
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 12:29:00 em, Anonymous Anonym

    vilken cool klänning ;D

    så långt hår du har då tjejen =)

     
  • lördag, november 04, 2006 12:49:00 em, Blogger Aradil

    fröken fräken: Ja, kunde bara inte låta bli att köpa den - love it already!

    Beta har funkat toppen för mig! Vill minnas att jag fick koda om omljudsvokalerna i rubrikerna men det var ju snabbt fixat. Den stora fördelen tycker jag är att det går så väldigt mycket snabbare att posta inläggen - låter bara klick och så är det klart.

    Tror att MissTaken hade lite problem dock så jag lämnar ingen pengarna tillbaka garanti ;)
    *kramar*

    MissT: Tack - den är så JAG!
    Jo, hmm, håret kom visst med lite väl mycket på bilden...
    Have a good one!

     
  • lördag, november 04, 2006 12:58:00 em, Blogger .

    Öhhm.. honestly.. jag fatta int ett jota av de där..
    Koda om omljudsvokalerna???? vad innebär det?? hur gör man det??
    Fröken är inte såååå insatt i saker och ting som hon önskar att hon var ;) haha
    Är som så himlades sugen på att byta till beta, men alltså.. vilka är de största skillnaderna?? kan man göra om utseendet på sidan lättare osv??
    Många frågor.. svara inte om du inte orkar!
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 1:14:00 em, Blogger Aradil

    Hjälper så gärna om jag kan ;)

    Med "koda om omljudsvokalerna" menade jag att å ä och ö i länkrubrikerna inte visades korrekt förrän jag hade skrivit "koden" för den bokstaven (å = & a r i n g ; ä = & a u m l ; och ö = & o u m l ; men utan de gigantiska mellanrummen). Vet inte om det drabbar alla eller om det bara var jag. Låt hur som helst inte det skrämma dig för det är inte alls så svårt och konstigt som det låter.

    Om det är lättare att ändra utseendet vet jag faktiskt inte - har bara haft detta utseendet på sidan hela tiden.

    Jag tycker att den största skillnaden är just att det går så mycket snabbare att posta inlägg, man slipper sitta och rulla tummarna medan sidan maler på.

    Fråga gärna, jag svarar om jag kan.
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 1:26:00 em, Blogger .

    Hehe, tack, det uppskattas :)
    Hmmms.. okejj.. tur att du skrev hur man skulle skriva för annars hade jag stått som ett frågetecken.. det är ju värsta grekiskan det där :P haha
    Jag är som ändå sugen på att ändra till beta..
    grejen är ju att jag NU har vääärldens tråkigaste layout och jag har ingen som helst ANING om hur sjutton man ändrar sånt.. så jag känner mig lite smått rädder ändå :) hihi
    Men alltså, det är ju "bara en blogg" eller hur ;) haha

    Okejj, ja det låter ju då iallafall som en himlades stor fördel för det är galet frustrerande ibland när det tar sjuttielva år!! *suckar*

    Tack så mycket, många frågor blir det. Men, man lär sig nåt varje dag ;P
    Kramar i massor

     
  • lördag, november 04, 2006 1:35:00 em, Anonymous Anonym

    Ja, det är ju faktiskt bara en blogg och den försvinner ju inte även om värsta scenariot skulle inträffa och något skulle krångla. Det värsta som kan hända är väl att den kanske kan se lite konstig ut ett tag, men har man bara gott om tid när man sätter igång så klarar man ut det mesta. Du kan ju kanske byta till Beta först och sedan ändra utseendet så småningom? Hoppas du vågar språnget ;)
    *kramar*

     
  • lördag, november 04, 2006 1:41:00 em, Blogger .

    Så sant så!
    Du har alldeles rätt.. får ta det ett steg i taget :)
    SKa försöka ta mod till mig för att våga.. *spännande*
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 7:47:00 em, Blogger .

    Psst.. hur och VAR är det jag ska skriva in den där kodningen för att ha å ä och ö... för det syns nämligen inge å, ä, ö i min blogg i rubrikerna osv..
    Bytte till beta nyss btw..
    Och en sak till.. hur får man såna kategorier??
    Många frågor blir det..
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 8:35:00 em, Blogger Aradil

    Shiiit. Postade precis ett lååångt svar och så lade nätverket av...

    Försöker igen:

    Gå till Template - Edit HTML
    Nu kommer det upp ett fönster med massor av kod. Här letar du upp dina rubriker (kan ta en stund, men de finns där). De finns antagligen en bit ner på sidan ungefär från mitten och neråt. Sedan ändrar du i koden så att till exempel Besökare blir Bes& o u m l ;kare (men utan mellanrum). Du letar upp alla de ställen där du ser på din sida att vokalerna visas fel och ändrar där. Sedan trycker du på Save Template Changes.

    Ett tips: Du kan ju börja med att ändra på bara ett ställe och kolla resultatet så att du ser att det blivit rätt.

    Om du inte förstår vad jag dillar om får du gärna fråga igen :)

    Kram och lycka till!

     
  • lördag, november 04, 2006 8:48:00 em, Anonymous Anonym

    Mycket snygg klänning Aradil. Gillar värkligen mönstret. Aldrig fel när man fyndar något snyggt och speciellt om man letat efter just det.

    Ha en bra alla helgons dag du med!

     
  • lördag, november 04, 2006 9:04:00 em, Blogger .

    Shit vad jobbigt.. sånt kan vara nog så enerverande du :P hihi
    Okejj, jo dit hittar jag.. ska se om det går att göra nå "underverk" då då :)
    hehe..

    Vet du förrestevn var och hur man ändrar "Comments" till något annat, typ "Kanoner" ?
    Det ska ju gå att ändra namn på sånt också har jag för mig.. och var ändrar man "About me" till att stå något annat, typ "Om en jag" eller så??

    Tack för all hjälp förresten, det är toppen att få hjälp i den här djungeln!! :)
    Kramar

     
  • lördag, november 04, 2006 9:16:00 em, Blogger Aradil

    LiAnn: Kul att du gillar den. Jo, det är ju annars så att när man verkligen letar efter något så brukar man inte hitta så det var extra kul. :)

    Fröken Fräken: Du ska se att du klarar det, det är inte så knepigt när man väl börjar känna igen sig i koden.

    Allt sådant som rubriker ändrar du på samma sätt. Det gäller bara att du hittar texten som du vill ändra i koden - sudda, skriv något annat och så ska det funka. Comments hittar du rätt långt ner i fönstret.
    Lycka till och kram!

     
  • lördag, november 04, 2006 9:27:00 em, Blogger .

    Haha ja man vet aldrig, jag har löst det mesta nu iallafall..
    Det enda jag inte hittar nu är var man skriver in ändring för "About me" "View my complete profile", "Posted by"...
    Får se om jag hittar det.. ska leta lite till..
    Kram

     
  • lördag, november 04, 2006 9:31:00 em, Blogger Aradil

    Ja, nu ser det ju tjusigt ut!
    Hoppas du hittar det du letar efter - är rätt mycket kod att bläddra igenom ;)
    Kram

     
  • lördag, november 04, 2006 9:59:00 em, Blogger .

    Jo, nu börjar jag bli lite mer nöjd :) hihi
    Dock massa mer jag önskar att jag kunde, men det kommer väl tids nog :)
    Är stolt över att jag lyckades ändra så mycket!
    Du ANAR inte hur tacksam jag är för hjälpen!
    Kram

     
  • lördag, november 04, 2006 10:25:00 em, Blogger Aradil

    Jag är bara glad att kunna hjälpa! :)

    Kramis