onsdag, januari 10, 2007
What You Need to Know to Build a Walk-In-Closet
I nya huset vill mannen bygga en inspelningsstudio. Därför har han idag köpt boken: Home Recording Studio Basics, What You Need to Know to Build a Home Studio. På sidan 121 kan man läsa:

It's much better to record vocals in a dry, dead space and then add reverb and delay later. Use a walk-in-closet, or drape blankets around the space where the singer will be to deaden any reflections.

Var la jag nu överstrykningspennan? *kliar mig i huvudet*




Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 20:32 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget:


  • torsdag, januari 11, 2007 12:21:00 fm, Anonymous Anonym

    Wooow !! Skal han virkelig dèt altså ?? Driver han med musikk til daglig eller er det bare på hobby-basis ?? Selvsagt kjekt bare dèt.:-))

    Off topic: Takker så mye for at du regga deg inne hos oss på Galaxen,Aradil !! :-)) Ja,ble overraska men glad for at du hadde gjort dèt såå fort.:-)
    Har skrevet til deg inne i velkomsttråden på Chit-Chat (hverdags)forumet.;-)

    PS: Håper MT vil kikke innom en tur igjen snart også.;-)Det er såå stille hos oss om dagene,skjønt jeg er ikke så aktiv selv jeg,så skal vel ikke si så mye.*LOL*

     
  • torsdag, januari 11, 2007 12:24:00 fm, Blogger Unknown

    haha! bästa blogginlägget idag!

     
  • torsdag, januari 11, 2007 1:24:00 fm, Blogger Aradil

    Xx24-7: Någon slags studio blir det, hur avancerad är väl i första hand en kostnadsfråga...

    Både jag och min sambo undervisar i musik (han i piano/slagverk och jag i sång/piano) så på så vis jobbar vi med musiken. Fast detta med låtarna genererar ju inga pengar direkt...

    Ibland är jag snabb som blixten ;)
    Har svarat på ditt inlägg :)

    artur: Oj tack, nu rodnar jag ju från tåspetsar till hårfäste :)

     
  • torsdag, januari 11, 2007 1:39:00 em, Blogger Hannele på Hisingen

    Låter som ett helt underbart projekt.

     
  • torsdag, januari 11, 2007 5:39:00 em, Blogger Aradil

    Ja, det ska bli spännande. Fast någon w-i-c lär jag väl knappast få...

     
  • torsdag, januari 11, 2007 6:35:00 em, Anonymous Anonym

    haha :P