fredag, maj 04, 2007
Blommor på bild
Jag jobbar med att muntra upp mig själv och som en del av detta har jag varit ute och fotat blommor som jag hittat i vår gemensamma trädgård. Det bar emot lite att gå ut - någon av grannarna skulle ju kunna få syn på mig! Moget, jag vet...

Nåja, när jag väl hade satt igång så var det riktigt trevligt och jag brydde mig inte ett jota om grannarna tyckte jag var fånig som krälade omkring på gräsmattan och stirrade upp i äppelträdet.

Som vanligt är bilderna klickbara!


Bänk och äppelträd

Här skulle man kunna sitta med en kopp kaffe och en Jane Austen. Om det inte vore för att man måste gömma sig för grannarna, förstås...


Violer

En av grannarna låter violerna frodas vid sin uteplats. Väldigt mysigt!
(Men man får passa sig när det är dags att klippa gräsmattan).


Viol

Försökte mig på en närbild också. Den här violen var visst lite skamfilad, men vacker ändå. Fast den växte faktiskt inte bland de andra utan en bra bit därifrån.


Häck

Dessa dagar är häcken som vackrast. Tyvärr är det endast en kort period, sedan blir den skitful (tycker jag i alla fall). Vilken sort är det förresten, någon som vet? Själv har jag noll koll.


Äppelträd

Ser ni blomman och getingen som sitter i mitten? Jaså inte. Glömde bort att man måste titta i displayen när man använder makroinställningen för kameran fotar inte det man ser i sökaren. Blev rätt så härlig bild ändå tycker jag.


Äppelblom

Äppelträdet blommar, ord överflödiga.


Andra bloggar om: , , , , , , ,

Etiketter: , ,

 
Nedtecknat 15:20 Detta inlägg ¤


6 har kommenterat inlägget: