fredag, maj 04, 2007
Ispinne
Sitter och försöker hämta mig efter gårdagen som visade sig bli allt annat än en dans på rosor. Började med två timmars personalmöte inför festivalen vi jobbar med och sedan satte jag igång att undervisa.

Många av eleverna ska vara med på olika konserter om ett par veckor och vi är nu igång med finslipningen av deras låtar och stycken. En av sånglektionerna tog totalt musten ur mig; en tjej som verkligen gav allt på en ösig låt drog med mig i engagemanget. Efter det skulle jag definitivt ha behövt en paus, men jag hade ärligt talat inte en paus på hela eftermiddagen. När sista eleven var avklarad var det bara att städa undan och åka vidare till konsertlokalen.

De andra hade redan repeterat färdigt och väntade bara på att publiken skulle ta plats och sedan var det dags att köra igång. Solisterna hade verkligen gjort framsteg sedan senast jag var med och kören gjorde också okej ifrån sig. Vi missade några insatser, men allt som allt flöt det på rätt bra.

Efter konserten skulle jag bli hämtad. Tyvärr fastnade min chaufför i ett möte och kom 45 minuter sent. Gissa hur mycket ispinne man blir av 1 timme utomhus i 10 graders värme, snålblåst och endast lite tunna sommarkläder på sig. Jag har knappt tinat upp ännu!


Andra bloggar om: , , , ,

Etiketter: , , ,

 
Nedtecknat 10:55 Detta inlägg ¤


0 har kommenterat inlägget: